“An der schönen braunen Donau” - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Hermy & Wim - WaarBenJij.nu “An der schönen braunen Donau” - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Hermy & Wim - WaarBenJij.nu

“An der schönen braunen Donau”

Blijf op de hoogte en volg Hermy & Wim

27 Juni 2013 | Hongarije, Boedapest

Want zo mag je het wel zeggen: niks blauw. Vanwege de sterke regenval voert de Donau nog veel slib mee. Bovendien is het waterpeil nog erg hoog en zijn de sporen van overstromingen goed te zien op vele plekken langs de rivier. Het moet echt verschrikkelijk geregend hebben dus.
Van Krakow zijn we door Slowakije naar Budapest gereden. Veel uitgestrekte bossen, weinig verkeer. Het was zeer de moeite waard. Budapest is een prachtige stad. We zijn er 2 nachten gebleven en hebben een Hop On, Hop off tourtje gedaan. Veel van de stad op die manier gezien en ook veel gelopen. Budapest heeft erg veel mooie gebouwen en bruggen. Het was alleen wat winderig en daarmee aan de koude kant. Ook nog wat cultuur meegepikt: er was een combi tentoonstelling van Egon Schiele en Helmut Newton. Beiden een genie in hun genre.
Verder natuurlijk het HardRockCafe bezocht en een traditioneel Hongaars restaurant met live music. Ze speelden niet alleen hongaars maar ook de tulpen uit A. en nummertjes van de Beatles. Was wel grappig.
Voor wie nog eens naar Budapest wil: het Bohem Art Hotel is een aanrader. Leuk modern en design hotel. Erg schoon en zeer vriendelijk personeel. Aan de rand van het centrum en de rivier. Het ontbijt was 1 van de beste ooit.
En we zijn nu daar waar Armin over een paar dagen optreedt. Helaas zijn we dan al weer weg.
Liefs, Hermy en Wim

• 28 Juni 2013 - 08:52

Jos:

het is: an DER Donau, een rivier is in het Duits namelijk vrouwlijk. Net als in Nderland trouwens :-)

• 28 Juni 2013 - 10:35

Wim:

vrouwen brengen mij altijd in de war, maar bedankt het is aangepast.

• 28 Juni 2013 - 19:24

Willeke:

hoe is het nderhoud van al die mooie gebouwen...al een beetje opgeknapt? Het is 3 jaar geleden dat we vanuit Budapest met de bus naar Roemenië zijn gereden, nog steeds restanten te zien van het oostblok verleden. Maar al wel veel opgeknapt sinds 15 jaar geleden...nw snelwegen, minder eenzame werkers op het land (bij ons zien je machines) en toen was de Donau ook niet echt blauw hoor ;-)

• 29 Juni 2013 - 00:41

Wina:

Leuke foto's!!!!

• 30 Juni 2013 - 10:32

Els:

Prachtige, bekende foto's vanuit Budapest! Geniet nog een weekje van de vakantie en van elkaar, dan kan de buurt ook weer ademloos luisteren naar jullie verhalen.
    Liefs, Els