Via Bratislava naar oostenrijk - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van Hermy & Wim - WaarBenJij.nu Via Bratislava naar oostenrijk - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van Hermy & Wim - WaarBenJij.nu

Via Bratislava naar oostenrijk

Blijf op de hoogte en volg Hermy & Wim

30 Juni 2013 | Slowaakse Republiek, Bratislava

Na Budapest, Bratislava dus. Helaas konden we het optreden van Armin van Buuren niet bijwonen.
Bratislava zelf is een aardige stad met een heel levendig centrum. Veel terrasjes en restaurantjes. Er is een heel groot kasteel. Toen we buiten zagen wat er binnen geboden werd, zijn we buiten gebleven. Oude middeleeuwse schilderijen is niet helemaal onze stijl. Daarna naar een bijzondere kerk gelopen. Zowel van binnen als van buiten blauw. Toen we buiten binnen zagen en naar binnen wilden, moesten we buiten blijven: gesloten. Door het hek heen konden we nog wat foto’s maken.
Na al deze steden tijd voor een beetje platteland. We vonden een mooie plek in Oostenrijk: Puchberg am Schneeberg. Een hotel in de bergen gelegen, we kregen een kamer met een geweldig uitzicht. ’s Avonds verse forel gegeten uit eigen vijver, heerlijk. Hetwas ons plan om met de tandradbaan naar boven te gaan, maar de volgende ochtend begon met regen en boven was het maar 5 graden. We hebben daarom onze rit maar wat verlegd en veel door de prachtige bergen gereden. Kleine weggetjes, veel haarspeldbochten en mooie uitzichten. Zo kwamen we per ongeluk terecht in Tulln. Nooit van gehoord, maar toevallig wel de geboorteplaats van Egon Schiele. Er was natuurlijk een museum met werken van hem uit zijn begintijd. We vonden zijn latere creaties mooier. Er was ook een grappig openlucht theater aan/op de Donau. Even verderop ligt Klosterneuburg. Een monumentaal bouwwerk met fantastische zalen en gewelven.
Morgen verder over onze huidige bestemming, maar de foto’s lichten al een tipje…..
Liefs, Hermy en Wim (en het weer is al mooi opgenapt, heerlijk zonnetje)

• 01 Juli 2013 - 00:43

Wina:

Laat me raden, het begint met een W (van Wina)

Dat blauwe kerkje vind ik wel heel bijzonder.

• 01 Juli 2013 - 12:00

Johanna:

Ziet er kneuterig uit ;) Veel plezier!

• 01 Juli 2013 - 13:16

Jos:

Ben fan van Schiele's werk! Wist wel dat ie daar ergens was geboren, maar Tulln, dat wist ik ook niet hoor. Leuk!
    Grappig dat je van een zo jong gestorven kunstenaar (28!!) toch nog spreekt van begin-periode. In mijn beleving had ie maar 1 periode, een actieve. :-)

• 01 Juli 2013 - 20:26

Guus En Heleen:

Wat zien jullie weer een hoop, geniet er nog maar even van.
    Wij genieten ook, wendy is vannacht bevallen van een gezonde prachtige zoon. Noud Bastiaan, 3900 gram. Prachtig kereltje. Super snelle bevalling. Ik kon er haast niet tegen rennen. Doe voorzichtig en tot gauw.