Plzen, Passau en verder - Reisverslag uit Pilsen, Tsjechische Republiek van Hermy & Wim - WaarBenJij.nu Plzen, Passau en verder - Reisverslag uit Pilsen, Tsjechische Republiek van Hermy & Wim - WaarBenJij.nu

Plzen, Passau en verder

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Hermy & Wim

05 Juni 2014 | Tsjechische Republiek, Pilsen

Goed, voor Passau zaten we dus in Plzen, Tsjechie. Plzen is natuurlijk wereldberoemd vanwege de pils, die daar uitgevonden is. Er staan nog steeds hele grote brouwerijen. Het biermuseum was wel grappig.  Volgend jaar is Plzen culterele hoofdstad, we zullen er helaas niet zijn.

We hebben onze weg vervolgd dwars door het Bayrischer Wald. Erg mooi en niet heel toeristisch volgens ons. We hebben overnacht in Passau. Een rustig maar eg leuk plaatsje aan de Donau. Dit jaar stond het water niet zo hoog. Er komen 3 rivieren bij elkaar op 1 punt. De Ilz, uit het Bayrischer Wald, de Inn uit Oostenrijk en de Donau dus. Uiteindelijk eindigen ze in de Zwarte Zee. Dat is ons te ver om helemaal te volgen. Overigens hebben de 3 rivieren elk hun eigen kleur. Zwart, groen en bruin. Op een luchtfoto goed te zien. In 2002 is het hotel ook getroffen door hoogwater. Het scheelde 1 verdieping. Er hingen foto’s in het hotel. Ik heb ze bijgeplaatst bij het vorig berichtje.

Vanuit Passau is het niet zo heel ver naar Salzburg en daar zitten we nu vlakbij. Onderweg prachtige route door de bergen en bossen en langs meren. En toevallig ook langs de basiliek uit de Sound of Music. Jawel, daar zijn we eerder geweest, maar dat was geen reden om niet nog eens te stoppen. Tenslotte is de basiliek erg mooi en de film de lievelingsfilm van mijn eigen liefje.

• 05 Juni 2014 - 11:06

Johanna:

Hoi, leuke foto's, ziet er aangenaam uit, blauwe lucht, wat modern gedoe om een fontein te krijgen en vooral veel moois, geniet ze!

• 05 Juni 2014 - 19:10

Willeke:

Hallo Wim en Hermy,

Wat een mooie foto's weer, ik begrijp dat jullie de baseliek weer opnieuw bekeken hebben, wij hebben hem in 1976 bekeken en waren toen ook onder de indruk. En tja.....The sound of music.....die blijft mooi :-)
    Mooie reis verder en ik ben benieuwd naar het volgende verslag.

Groetjes van Frans en Willeke

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Pilsen

Hermy & Wim

Tja wij houden van ontdekken, veel mooie dingen zien, natuur, steden, culturen, lekker eten. Oftewel genieten van wat op ons pad komt. Er is zoveel om van te genieten, je over te verbazen: tijd te kort. Geniet van het leven ! Liefs, Hermy en Wim

Actief sinds 01 Juni 2006