Salzburg, Sissy en sneeuw - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Hermy & Wim - WaarBenJij.nu Salzburg, Sissy en sneeuw - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Hermy & Wim - WaarBenJij.nu

Salzburg, Sissy en sneeuw

Door: wim

Blijf op de hoogte en volg Hermy & Wim

06 Juni 2014 | Oostenrijk, Salzburg

Salzburg is toch wel een erg leuke stad vinden we ook deze keer. Maar de locaties van de Sound of M. hebben ook een grote aantrekkingskracht. Zo waren we nog even weer bij het koepeltje, hebben de villa bekeken - die is nog steeds privé- eigendom van de familie Von Trapp – en bezochten het klooster waar Maria echt gewoond heeft. En we waren niet de enigen. Vlakbij otdekten we het mooiste terras van Salzburg met een prachtig uitzicht over de daken van de stad. Naast de Sound of M. is Oostenrijk natuurlijk ook Sissie-land. En Hermy had ontdekt dat er toevallig een Romy Schneider tentoonstelling was in Berchtesgaden, haar geboorteplaats. Slechts 10 kilometer van ons hotel, dus de route was snel bepaald. Het was een kleine maar grappige tentoonstelling. Fotograferen verboden. Er werd een kaarsje gebrand voor Karlheinz Bohm, haar tegenspeler. Die was – toeval of niet – op 29 mei overleden, op dezelfde dag als Romy dus. En hij woonde ook nog eens op nog geen 10 kilometer er vandaan. We hebben het adelaarsnest niet bezocht, verplicht verblijf aldaar van 2 uur. We hebben wel de hoogste duitse alpenstrasse gereden. Het was bewolkt en dat was wel jammer.
’s Avonds hebben we in het dorpje gegeten in een plaatselijk restaurant, welke ons werd aangeraden in het hotel. Bleek dat de zaal gevuld werd met 28 mannen van de “dorpsgarde”. De waard liet ons trots de foto’s zien en hij vertelde de anderen trots dat ie holländische gäste had. Hij kende Groningen zelfs en de afsluitdijk, want hij was vrachtwagenchauffeur geweest. De gardeniers hadden veel lawaai, maar ze waren doodstil toen de baas voor de troep staand de afgelopen maand doornam, compleet met alle verjaardagen. Toen hij klaar was kwam iedereen in beweging om de jarigen de hand te schudden, zeer vermakelijk.
Vandaag zijn neer het zuiden gereden. Onderweg gestopt voor een bezoek aan het kasteel in Werfen, zeer de moeite waard. Vooral ook door de roofvogelshow. Valken, adelaars en maar liefst 3 gieren. Daarna zijn we via de Grossglocknerstrasse naar Heiligenblut gereden. Een prachtige route met veel steile afgronden zonder vangrail. De route gaat op 2442 meter door zijn hoogste punt, er lag nog erg veel sneeuw.
In Heiligenblut aangekomen, werden we begroet met: zijn jullie de familie Nauta uut Grunn’n? Is de hoteleigenaar een jonge vent uit Vlagtwedde!

• 07 Juni 2014 - 12:19

Wina:

Blijft mooi, sneeuw in de zomer.

Wina.