Krakow - Reisverslag uit Krakau, Polen van Hermy & Wim - WaarBenJij.nu Krakow - Reisverslag uit Krakau, Polen van Hermy & Wim - WaarBenJij.nu

Krakow

Blijf op de hoogte en volg Hermy & Wim

24 Juni 2013 | Polen, Krakau

Onze volgende stop is Krakow. In de reisgidsen ook wel Klein Florence genoemd. Vinden wij niet helemaal. De Grote Markt is wel helemaal geweldig, veel terrasjes, restaurantjes en levendigheid. Leuke living statues bijvoorbeeld. Niet van de mannetjes met een alleen masker en een mantel, maar echte die er moeite voor hebben gedaan en doen. En natuurlijk kun je ook het Hard Rock Cafe er vinden. Leuke hebbedingetjes hangen er. We hebben het wel vaker als we op vakantie zijn: een ontmoeting met bijzondere voertuigen. Deze keer een rally met oude fiatjes, opvallend veel nederlandse deelnemers.
Verder is er een erg interessante joodse wijk. Ook daar veel leven. We hebben er een rondritje gemaakt in een golfkarretje. Toch zie en hoor je dan dingen die je op eigen houtje niet meekrijgt. De joodse begraafplaats stond in het teken van een belangrijke Jood. Zijn graf wordt nog elke dag vereerd. Voor het eerst van mijn leven heb ik een keppeltje gedragen.
Helena Rubinstein is er tegen over geboren. Er is nu een restaurant waar we ’s avonds hebben gegeten.
Ook in Krakow staat de fabriek van Schindler. Die van de List dus. We zijn er geweest, maar de wachttijd voor een rondleiding was een uurtje of 2.
We slapen nu in een rustig dorpje in Slowakije. Eindelijk weer eens betalen in Euri.
Liefs, Hermy en Wim

• 25 Juni 2013 - 12:06

Willeke Jacobs:

Leuk die "kerststalletjes" ik zag het onderschrift nog niet maar dat was direct wat ook bij mij op kwam :-)
    Toch wel bijzonder zoals de Joodse geschiedenis als een rood draadje door jullie verhalen loopt, op deze begraafplaats liggen ze tenminste nog begraven.....
    Het is weer een boeiend verhaal om te lezen, wanneer moeten jullie weer deze richting op?
    Nog een fijne tijd en groetjes,

Willeke

Hermy & Wim

Tja wij houden van ontdekken, veel mooie dingen zien, natuur, steden, culturen, lekker eten. Oftewel genieten van wat op ons pad komt. Er is zoveel om van te genieten, je over te verbazen: tijd te kort. Geniet van het leven ! Liefs, Hermy en Wim

Actief sinds 01 Juni 2006